We hebben ze allemaal. Dromen. Als klein kind kon je ze waarschijnlijk heel goed visualiseren, maar door de jaren heen verdwenen ze steeds meer naar de achtergrond. Zo zonde, want hiermee houden we onszelf onbewust klein. En van klein denken, is nog nooit iemand groot geworden! Wat we wel eens lijken te vergeten, is dat zelfs de meest succesvolle mensen ter wereld ooit zijn begonnen met een droom. Gewoon een “simpele” droom….

Strategisch marketingplan


Dromen, durven, doen!

Waar het vaak misgaat, is bij het doen! Dromen blijven vaak slechts dromen doordat er geen actie wordt ondernomen. Je kunt je dromen eindeloos blijven visualiseren, maar als je niet in actie komt, zal jouw droom nooit werkelijkheid worden.

Door jouw dromen om te zetten in (lange- en korte termijn) doelen, creëer je meer overzicht en wordt het einddoel steeds meer zichtbaar. Het strategisch marketingplan gaat je helpen om jouw eindbestemming te bereiken. Van achter naar voren bedenk je wat er stap voor stap nodig is om bij die eindbestemming te komen.

En hier zie ik het bij de meeste ondernemers misgaan. Ze werken kei hard om alle ballen hoog te houden met als gevolg chaos en paniek! De winst zit hem juist in het durven laten vallen van ballen (en dat rijmt 🤣).

Wat is jouw eindbestemming?